Nowa komunikacja wizerunkowa Banków Żywności 

„O wyjątkowym szczęściu mogą mówić pracownicy Banku, bo tego wieczora nikt z nich nie został w pracy do późna. Groza! Wczoraj przed północą doszło tam do próby zuchwałej kradzieży. Trzech zamaskowanych, łasych na pieniądze mężczyzn bez problemu sforsowało wszelkie zabezpieczenia. Jakież jednak było zdziwienie bandziorów, gdy w środku czekały na nich… banan, frytka i tony innych produktów spożywczych!”. Tak by zaczynała się ta informacja, gdyby ukazała się w którymś z popularnych tabloidów. – Nadal jest na to szansa. Bo liczymy, że media przyłączą się do naszej akcji. Napad jest treścią spotu, w którym zachęcamy do wysyłania charytatywnych smsów – uchyla rąbka tajemnicy Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności. 
„Jesteśmy jedynym bankiem w Polsce, który nie ma pieniędzy. A są nam niezbędne by dostarczyć potrzebującym żywność na święta” – brzmi komunikat w spocie. Wszystko po to, by zaapelować o charytatywne sms-y. Każdy kto wyśle charytatywny SMS o treści POMAGAM na numer 73265 (koszt 3 zł + VAT) pomoże w tym, by jedzenie dotarło do potrzebujących na czas. – Ten spot zaskakuje, bo dla wielu Polaków może być niespodziewanym fakt, że w Polsce istnieje gigantyczna sieć Banków „obracających” żywnością. Z tym że my nie robimy lokat, tylko to, co mamy jak najszybciej posyłamy do osób pozostających w trudnej sytuacji. Sami pomagamy i funkcjonujemy dzięki pomocy tysięcy ludzi o wielkich sercach  – podkreśla Marek Borowski.

Spot z włamaniem do Banku, oczywiście Banku Żywości, został przygotowany przez Saatchi & Saatchi IS.

Credits 

Saatchi & Saatchi Poland / Interactive Solutions
Creative Director: Kamil Majewski
Associate Creative Director: Patrycja Lukjanow
Associate Creative Director: Piotr Osiński
Copywriter: Maciej Siudut
Art Director: Karol Pomykała
Senior Strategic Planner: Marek Rosłan       
 Account Supervisor: Anna Borysewicz
Account Supervisor: Kalina Lewandowska
Head of TV Production: Marta Gierej
TV Producer: Damian Szojda

Reżyseria: Damian Kotzur
Operator: Tomasz Naumiuk
Montaż: Jarosław Pietraszek

Tank Production
Produkcja: Magdalena Olak, Marcin Borkowski

Badi Badi
Postprodukcja obrazu: Tomasz Paziewski

Studio Spot
Udźwiękowienie i muzyka: Marek Domański

Saatchi & Saatchi Poland zintegrowana agencja reklamowa, łącząca kompetencje full service oraz digital i top new media shop. Jedna z najczęściej nagradzanych agencji w Polsce i w regionie Central and Eastern Europe m.in. 2012 i 2013 Agencja roku wg KTR, 2013 Agencja Interaktywna roku, 2014 Agencja Roku Impactor.

Interactive Solutions (część Grupy Saatchi & Saatchi), jedna z największych interaktywnych agencji kreatywnych w Polsce, a także dedykowany globalny partner digitalowy Saatchi & Saatchi. Obecna w biurach S&S w Warszawie, Nowym Jorku, Genewie, Dubaju i Budapeszcie. Agencja specjalizuje w tworzeniu i realizacji kompleksowych strategii, komunikacji i technologii digital, ze szczególnym wykorzystaniem kanału eCommerce  (Global eCommerce Centre of Excellence w sieci Saatchi & Saatchi).  Największy bezpośredni Klient IS to P&G, którego agencja obsługuje na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.

Please specify video ID