Kulinarnie Mocni w akcji

20 stycznia odbyło się ostatnie spotkanie w ramach programu Kulinarnie Mocni. Jak przygotować smaczny i prosty posiłek nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu? Odpowiedzi na to pytanie udzieli Szef Kuchni Kamis. Życie ze smakiem – Maciej Wawryniuk, który zainspirował naszych Edukatorów do kreatywnego gotowania w ramach projektu. Ostatni blok tematyczny został poświęcony sztuce przygotowywania dań jednogarnkowych. A gościli nas Comfort Food Studio

Cel akcji

Jest prosty – to wsparcie polskich rodzin w zakresie smacznego, prostego i efektywnego gotowania oraz aktywacja lokalnych społeczności. Organizatorzy akcji pokazują, jak niezależnie od wysokości domowego budżetu, stworzyć smaczne i zdrowe dania przy użyciu odpowiednio dobranych przypraw oraz ziół. 

Cykl warsztatów udowadnia, że gotowanie wcale nie musi być trudne i kosztowne. Chodzi o kreatywność i otwartość na nowe smaki. Jak zatem przełamać kulinarną niemoc? Odpowiedzi udzieli Szef kuchni Kamis Maciej Wawryniuk, który od lat inspiruje uczestników warsztatów i podpowiada, jak z prostych i niedrogich składników stworzyć niebanalne danie, które zachwyci swoim wyjątkowym smakiem i aromatem. W ramach trzeciego bloku tematycznego kucharz przygotował dziewięć autorskich przepisów na  oryginalne dania jednogarnkowe. Zdobytą wiedzę i ciekawe pomysły na smaczne i niedrogie potrawy edukatorzy wykorzystają na warsztatach z osobami z programu żywnościowego POPŻ. 

„Kulinarnie Mocni”…

… to społeczna inicjatywa Banków Żywności i firmy McCormick Polska skierowana do edukatorów Banków Żywności, którzy prowadzą zajęcia kulinarne dla osób korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. W ramach akcji CSR „Kulinarnie Mocni” 25 przeszkolonych edukatorów Banków Żywności przez kilka miesięcy będzie prowadzić zajęcia z mieszkańcami różnych miast Polski. Dzięki przygotowanej kadrze, beneficjenci poznają sposoby na tanie, zdrowe i designerskie posiłki. Dodatkowo projekt ma zachęcić, by uczestnicy wykorzystywali do przygotowania dań zioła i przyprawy, dzięki którym wydobędą głębię smaku potraw złożonych z podstawowych składników. 

W ramach kampanii  podejmowana jest również ważna społecznie tematyka niemarnowania jedzenia, w której Banki Żywności uczą, jak mądrze gospodarować żywnością, by zmniejszać jej straty.