Banki Żywności i McCormick uruchamiają drugą edycję ogólnopolskich warsztatów „Kulinarnie Mocni”

McCormick Polska, właściciel marek KAMIS i Galeo oraz Federacja Polskich Banków Żywności ogłaszają start drugiej edycji warsztatów „Kulinarnie Mocni”. Warsztaty to autorski projekt Federacji Polskich Banków Żywności i McCormick skierowany do edukatorów, którzy prowadzą warsztaty w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. Z pomocy w ramach programu skorzystało już ponad 75 tys. osób.

W ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa od jesieni 2015 r. do późnej wiosny 2016 r. odbyło się ponad 5,2 tys. warsztatów kulinarnych dla odbiorców pomocy. Dzięki warsztatom „Kulinarnie Mocni”, w czasie których przeszkolono edukatorów Banków Żywności, beneficjenci korzystający z pomocy tej organizacji dowiedzieli się m.in. jak stosować przyprawy i zioła, by urozmaicić smak codziennych, prostych dań oraz jak gotować zdrowo.

Zajęcia z cyklu „Kulinarnie Mocni” w tym roku będą obejmowały 3 bloki tematyczne: 
- chleb i dodatki do chleba
- kasza, ryż i makarony
- dania jednogarnkowe

25 przeszkolonych edukatorów zorganizuje następnie w całej Polsce 300 warsztatów z wykorzystania przypraw i ziół w diecie. Docelowo, odbiorcami wiedzy przekazywanej przez trenerów ma być co najmniej taka sama liczba beneficjentów, jak w pierwszej edycji.

– Chcemy odczarować proste produkty, takie jak kasza czy ryż i pokazać, że nie trzeba wcale iść do restauracji czy wydawać dużych sum, by cieszyć się aromatycznym i zdrowym posiłkiem – mówi Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności. 

- Warsztaty „Kulinarnie Mocni” udowadniają, że niedrogie i przygotowane z sezonowych składników jedzenie dla całej rodziny może być zdrowe i pyszne – dodaje Olivier Touzalin, prezes Zarządu McCormick Polska, właściciela marek KAMIS i Galeo oraz globalnego lidera smaku i rynku przypraw. McCormick Polska wspiera Banki Żywności i projekt „Kulinarnie Mocni” organizacyjnie i finansowo.  

Zeszłoroczna edycja działań towarzyszących organizowanych przez 32 Banki Żywności tj. ogólnopolskich warsztatów w ramach POPŻ, która rozpoczęła się w 2015 r. i trwała do późnej wiosny 2016 r., okazała się wielkim sukcesem. W ponad 5,2 tys. warsztatów wzięło udział w sumie 75,6 tys. osób, z czego ok. 40 tys. to bezrobotni a 9,5 tys. – niepełnosprawni.

W warsztatach brały udział przede wszystkim kobiety – stanowiły one 74 proc. uczestników. 
– W Polsce to właśnie kobiety przede wszystkim dbają o rodzinne posiłki i często opiekują się domowymi budżetami – wyjaśnia Marek Borowski.