31 marca 2021
Znamy pierwsze wyniki Wielkanocnej Zbiórki Żywności
Zakończyliśmy pierwszy etap Wielkanocnej Zbiórki Żywności, w który zaangażowały się sieci handlowe. Ciągle trwa zbiórka online, która dodatkowo pomoże zakupić paczki świąteczne dla potrzebujących.
W zbiórkę w sklepach stacjonarnych zaangażowało się 10 Banków Żywności. W blisko 400 placówkach handlowych klienci mogli wrzucić coś od serca do specjalnie oznakowanych koszyków sklepowych. Terminy były różne w zależności od regionu.
Podczas zbiórki Banki zachęcały do przekazywania przede wszystkim artykułów z długą datą ważności oraz takich, które będzie można wykorzystać do świątecznych potraw. Mąka, olej, cukier na pewno przydadzą się do wielkanocnej baby czy mazurka, a majonez jest nieodzownym towarzyszem jajek i sałatki warzywnej.
Święta godne, a nie głodne!
Tegoroczna akcja jest wyjątkowa ze względu na trwającą pandemię. W ubiegłym roku restrykcyjny lockdown uniemożliwił Wielkanocną Zbiórkę Żywności. Po raz drugi, bo od czasu analogicznej tradycyjnej zbiórki bożonarodzeniowej, prowadzimy ją w formie hybrydowej: w sklepach stacjonarnych i online.
Produkty zebrane w sklepach i zakupione dzięki internetowej zbiórce są na bieżąco dystrybuowane do potrzebujących, wśród których są osoby starsze, chore, niepełnosprawne, rodziny wielodzietne, samotni rodzice, bezdomni czy bezrobotni – a to tylko część grup, do których trafia pomoc Banków Żywności i które teraz jeszcze bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia.
Pomoc mierzona kilogramami
Znamy już pierwsze wyniki Zbiórki w sklepach stacjonarnych, która zakończyła się w ostatni przedświąteczny weekend. Dzięki wielkiemu sercu osób, które przy okazji swoich zakupów pomyślały o pomocy dla innych, Banki Żywności zebrały 21 530 kilogramów żywności.
Dziękujemy za to wsparcie, szczególnie, że wielu z Was również bezpośrednio dotknęły zdrowotne i gospodarcze skutki pandemii. Cieszymy się z każdego kilograma, bo to oznacza realną pomoc dla tych, którzy jej potrzebują!
Zbiórka nadal trwa
Wielkanocna Zbiórka Żywności aż do soboty wielkanocnej (3 kwietnia) działa jako charytatywny sklep online: zbiorkazywnosci.pl – więc wciąż można pomóc!
Partnerem strategicznym Wielkanocnej Zbiórki Żywności jest marka WINIARY. Wsparcie komunikacyjne zapewniają agencje Publicis Poland i Publicis Consultants (PR).