27 września 2021

Dobra Torba rusza na pomoc Bankom Żywności.

Kolejny raz Dobra Torba będzie niosła pomoc Bankom Żywności, a dodatkowo promowała nawyki przyczyniające się do niemarnowania żywności. Druga odsłona akcji, realizowanej przez sieć Biedronka wystartowała 23 września 2021 roku.

Torba z misją

Ponownie jak w poprzedniej edycji, również tym razem część zysku ze sprzedaży każdej Dobrej Torby zostanie przekazane dla Banków Żywności. Kupując papierową torbę przekazujemy 20 gr. na ratowanie żywności.

Pierwsza edycja akcji miała miejsce w maju 2019 roku. Dobra Torba była pierwszą, papierową torbą w sklepach Biedronka. Sprzedała się w ilość 1 mln sztuk, co tym samym spowodowało, iż sieć przekazała na rzecz Federacji 200 000 złotych. Fundusze zostały rozdystrybuowane do 31 Banków Żywności, gdzie zostały spożytkowane na pokrycie kosztów transportu żywności, jej magazynowania i dystrybucji.

Nie marnuję, bo dobrze przechowuję

 To hasło przewodnie akcji. Edukacja ekologiczna to nowość tegorocznej edycji akcji. Jest to bardzo istotny element, ponieważ pomimo rosnącej świadomości ekologicznej, ciągle jako społeczeństwo nie mamy wystarczającej wiedzy, co potwierdza również fakt, iż rocznie gospodarstwa domowe odpowiedzialne są aż 3 mln ton zmarnowanej żywności.

Nowa odsłona toreb ma pokazywać konsumentom jak właściwie przechowywać jedzenie, aby jak najdłużej zachować jego przydatność do spożycia, a tym samym zmniejszyć ilość marnowanej żywności. Dzięki nadrukom na torbach oraz dedykowanej stronie internetowej będziemy mogli dowiedzieć się między innymi: które warzywa i owoce przechowujemy w lodówce, a które w cieplejszym środowisku, jak właściwie przechowywać mięso oraz po czym poznać, że produkty uległy zepsuciu.

Wzrost wiedzy ekologicznej polskiego społeczeństwa oraz ograniczenie marnowania żywności jest istotną misją Banków Żywności.  Działania podejmowane przez sieć Biedronka pozwalają dotrzeć z wiedzą ekologiczną do szerokiego grona odbiorców, pomagając przy tym lokalnym Bankom w realizacji ich misji.

 

Więcej informacji o działaniach Biedronki i Banków Żywności oraz kampanii na stronie www.biedronka.pl/dobratorba.

 

 

16 października 2024

45% Polaków wyrzuca jedzenie – badania Banków Żywności

Aż 45% Polaków przyznaje się do marnowania żywności w domach, a wśród produktów które najczęściej lądują w koszach są: pieczywo, wędliny, warzywa i owoce. Federacja Polskich Banków Żywności opublikowała... czytaj dalej

23 września 2024

„Podróż do Krainy Zdrowia” uczy, jak wspólnie budować zdrową przyszłość dzieci

Banki Żywności i Fundacja Auchan startują z nową akcją edukacyjną „Podróż do Krainy Zdrowia”. Inicjatywa ma na celu promowanie zdrowego stylu życia wśród rodzin, a także edukację dzieci i rodziców w... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności