21 stycznia 2025

Ekomisja – wyniki konkursu

Banki Żywności od kilku lat prowadzą szeroko zakrojoną akcją edukacyjną wśród dzieci ze szkół podstawowych – „Ekomisję”. Jednym z corocznych elementów tej akcji jest konkurs plastyczny, w ramach którego stawiamy przed uczniami i uczennicami zadanie związane z tematyką zdrowego żywienia lub niemarnowania żywności.

W tym roku tematem konkursowym było zilustrowanie swojej ulubionej przekąski lub potrawy. Na początku zeszłego tygodnia musieliśmy wybierać spośród aż 1 500 przesłanych prac! Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem i gratulujemy wszystkim uczestnikom.

Pełne wyniki konkursu znajdują się na stronie projektu – https://ekomisja.edu.pl/

Partnerem akcji edukacyjnej Ekomisja jest Lidl Polska.

29 września 2025

Na Dzikim Zachodzie jedzenia się nie marnuje. Biedronka i Banki Żywności ruszają z kampanią „Dobra Torba”

Gdzieś pomiędzy półkami Biedronki, tam, gdzie klienci codziennie ruszają na szlak po zakupy, znów pojawia się sprawdzony sprzymierzeniec: Dobra Torba. W siodle tej akcji siedzą Biedronka i Federacja Polskich Banków... czytaj dalej

25 września 2025

Nierówności społeczne a dostęp do żywności

Współczesne społeczeństwa zachodnie muszą mierzyć się z paradoksami związanymi z żywnością: pogłębiające się nierówności sprawiają, że część populacji jest pozbawiona dostępu do pełnowartościowej... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności