18 grudnia 2018

Banki Żywności ze wsparciem Grupy Raben i „7 metrów pod ziemią”

Grupa Raben realizując projekt społeczny #RabenExpress „Transport jest potrzebny” zaprosiła do wspólnej podróży Rafała Gęburę z „7 metrów pod ziemią”. Projekt miał na celu pokazać w formie krótkiego reportażu działalność i potrzeby Banków Żywności, zwłaszcza w zakresie transportu żywności, oraz wesprzeć trwającą akcję Banków Żywności „Stoliczku, nakryj się!” Dzięki tej współpracy, w ciągu tygodnia od premiery filmu, Banki Żywności otrzymały 76,5 tysiąca złotych, które pomogą uratować 612 ton pełnowartościowego jedzenia przed zmarnowaniem i dostarczyć je do najbardziej potrzebujących.

– Uzyskana w ciągu 7 dni skala pomocy jest ogromna. Cieszymy się z niej niezmiernie i ze wsparcia Grupy Raben. Dzięki niemu będziemy mogli rozwiązać chociaż część ograniczeń, z jakimi mierzą się Banki Żywności, takich jak koszty transportu i paliwa. Wsparcie finansowe pomoże nam uratować 612 ton żywności, z których będzie możliwe przygotowanie 1,2 mln posiłków. Obecnie by pozyskać potrzebne fundusze, prowadzimy w okresie okołoświątecznym kampanię „Stoliczku, nakryj się!” pokazując, że pusty talerz dla wielu Polaków wciąż jest codziennością. Jednak żywność to dobro, do którego dostęp powinien mieć zagwarantowany każdy, wszędzie i zawsze, dlatego zachęcamy do pomagania przez cały rok. Potrzeby w Polsce, są wciąż duże. Osób potrzebujących w naszym kraju jest bardzo wiele. To nie są wyłącznie ludzie bezdomni, ale również tacy, którzy codziennie stają przed wyborem czy kupić jedzenie, leki czy opłacić rachunki podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Banki Żywności ratują rocznie średnio 80 tysięcy ton żywności, łącząc świat nadmiaru żywności i jej nadprodukcji ze światem, w którym dostęp do niej jest mocno ograniczony. Poniżej granicy ubóstwa żyje w Polsce ponad 4,1 mln osób, a w ubóstwie skrajnym 1,6 mln osób. By organizacja mogła wykorzystać w pełni swój potencjał i zwiększyć skalę pomocy potrzebne są pieniądze, na pokrycie kosztów przechowywania i transportu żywności. Stanowią one wciąż realne wyzwanie dla organizacji, mimo otrzymywania jedzenia jako darowizny.

– W najnowszej odsłonie naszej akcji #RabenExpress postanowiliśmy wesprzeć Banki Żywności, pokazując drogę ratowanej żywności od darczyńcy aż do rąk potrzebujących. A jednocześnie promując akcję „Stoliczku nakryj się”, której celem jest zebranie środków na transport tej żywności. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie aż 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager Grupy Raben

Bohaterowie filmu odebrali żywność przekazaną przez Makro, wspólnie zawieźli ją do Wielkopolskiego Banku Żywności, gdzie czekali na nich wolontariusze i pracownicy organizacji. Jedzenie zostało rozpakowane i posortowane, a jego część trafiła ponownie do ciężarówki Raben. Ostatnią, najprzyjemniejszą fazą tej podróży, było dostarczenie przesyłki od Wielkopolskiego Banku Żywności do Domu Młodzieży w Poznaniu.

#RabenExpress to kampania bazująca na marketingu influencerskim. Jej formuła jest banalnie prosta, kierowca ciężarówki zabiera ze sobą w trasę na stopa znanego influencera. Tym razem w drogę z kierowcą Raben Logistics Polska Jakubem Olejniczakiem ruszył Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią, który bardzo angażuje się w tematy społeczne. W końcu kanał 7 metrów nad ziemią i jego prowadzący, słyną z otwartości na drugiego człowieka i szukaniu w nim dobra. Rafał w reportażu na kanale 7 metrów pod ziemią opowiada o Bankach Żywności i paradoksie marnowania żywności. Okazuje się bowiem, że najczęściej wyrzucane produkty to: pieczywo, owoce, wędliny i warzywa, podczas w gdy w Polsce wciąż są osoby potrzebujące, które mają ograniczony dostęp do żywności.

Nie znoszę wyrzucać jedzenia. Darowizna na rzecz Banków Żywności jest jak tabletka na wyrzuty sumienia. Najlepiej przyjmować regularnie.” – wyjaśnia Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią

Banki Żywności pozyskują żywność bezpłatnie od producentów, sieci handlowych, restauracji. Potrzebują jednak środków na transport i magazynowanie jedzenia, ponieważ nie zawsze transporty udaje się realizować tak jak ten z Grupą Raben – bezpłatnie. Produkty spożywcze, które pozyskują Banki Żywności na cele społeczne, to m. in. żywność świeża, artykuły wymagające warunków chłodniczych i mroźni. Często zdarzają się produkty z krótkim terminem ważności. Dlatego tak ważny jest czas dostawy, który umożliwia przekazanie żywności w jak najkrótszym terminie do rąk osób najbardziej potrzebujących. Dzięki wsparciu logistycznemu Grupy Raben, Banki Żywności mogą skuteczniej pozyskiwać niesprzedaną, a nadającą się do spożycia żywność.  Produkty nawet  z dwudniowym terminem przydatności do spożycia mogą trafić na stół i nakarmić niejedną głodną osobę.

Jako operator logistyczny, obsługujący również branżę FMCG, wspieramy i promujemy odpowiedzialną konsumpcję. Dlatego w 2015 roku podjęliśmy współpracę z  Federacją Polskich Banków Żywności. Te lata zaowocowały 12 000 przewiezionych charytatywnie palet, 7 000 t uratowanej żywności i  3 mln wydanych posiłków. Zachęcamy także naszych klientów do przekazywania swoich produktów na ten szczytny cel. – mówi Jakub Krzewina, koordynator ds. CSR w Grupie Raben

Dlatego właśnie Rafał na swoim kanale zachęca do wsparcia Banków Żywności i przekazania swojej darowizny – można to zrobić na stronie https://bankizywnosci.pl. Każda złotówka się liczy!

Kampania #RabenExpress została zrealizowana już po raz trzecie we współpracy z agencją Good for you.

Jestem zachwycony, że mogłem brać udział w tak szlachetnym i uroczym projekcie jak ten. Dzięki takim akcją, wiem, że moja praca komuś pomaga i jest to najlepsze uczucie jakie klient może agencji podarować.” – mówi Wojtek Kardyś z Good for you

We wcześniejszych odsłonach kampanii brali udział blogerzy z Tasteaway oraz Dr Lifestyle. Projekt za pierwsze dwie edycje został nagrodzony Brązowym Spinaczem 2018 w kategorii PR korporacyjny.

16 października 2024

45% Polaków wyrzuca jedzenie – badania Banków Żywności

Aż 45% Polaków przyznaje się do marnowania żywności w domach, a wśród produktów które najczęściej lądują w koszach są: pieczywo, wędliny, warzywa i owoce. Federacja Polskich Banków Żywności opublikowała... czytaj dalej

23 września 2024

„Podróż do Krainy Zdrowia” uczy, jak wspólnie budować zdrową przyszłość dzieci

Banki Żywności i Fundacja Auchan startują z nową akcją edukacyjną „Podróż do Krainy Zdrowia”. Inicjatywa ma na celu promowanie zdrowego stylu życia wśród rodzin, a także edukację dzieci i rodziców w... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności