12 listopada 2020
Ambition dla Banków Żywności
Właśnie ruszyła sprzedaż wybranych produktów marki Ambition w sieci Biedronka. Są one specjalnie oznaczone pomarańczową plakietką – oznacza to, że cześć dochodu ze sprzedaży trafi do Banków Żywności. Wsparcie finansowe jest dla nas obecnie kluczową pomocą, więc bardzo się cieszymy, że marka Ambition wspiera nas w tych trudnych dla wszystkich czasach. Chcielibyśmy, żeby dzięki tej darowiźnie udało nam się dotrzeć z żywnością do jak największej grupy osób, naszym marzeniem jest, żeby z przekazanych produktów można było przygotować aż 550 000 posiłków. Dlatego jeśli potrzebujecie naczyń kuchennych, koniecznie wpadnijcie do sklepów Biedronka i wybierzcie te z pomarańczowym oznaczeniem, dziękujemy!
Kryzys epidemiologiczny sprawił, że w Bankach Żywności pracy jest jeszcze więcej, niż dotychczas. Przybywa osób potrzebujących. Konsekwencje rozwijającej się pandemii odczuwają także organizacje charytatywne, a przez to wszyscy podopieczni, którzy na co dzień korzystają z ich wsparcia. Rośnie też popyt na żywność, a to oznacza, że z sieci handlowych odbieramy mniej niesprzedanych, dobrych jakościowo produktów i musimy odwiedzić więcej sklepów niż dotychczas, co generuje znacznie wyższe koszty pozyskania żywności.
Obecnie największym dla nas wyzwaniem to Świąteczna Zbiórka Żywności. Wiosną musieliśmy odwołać wielkanocną edycję akcji. Z wielką obawą przygotowujemy się do zbliżającej się zbiórki bożonarodzeniowej, dzięki której co roku osoby w trudnej sytuacji życiowej mogły zasiąść przy pełnych stołach wigilijnych. W tym roku w trosce o zdrowie wolontariuszy, nie angażujemy ich w akcję w sklepach. Brak ich wsparcia niestety przełoży się na mniejszą ilość zebranej żywności niż w ubiegłych latach, dlatego tak ważny jest każdy gest pomocy, każda darowizna.
Nie poddajemy się, nie składamy broni, działamy dalej. Tym samym jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że mamy ze sobą partnerów na każdy czas i możemy na nich liczyć zarówno w tych dobrych, jak i gorszych chwilach.