2 grudnia 2021

Druga edycja kampanii Ambition dla Banków Żywności

Ponownie rozpoczyna się sprzedaż wybranych produktów marki Ambition w sieci Biedronka. Zostaną one specjalnie oznaczone pomarańczową plakietką, ponieważ część dochodu z ich sprzedaży trafi do Banków Żywności.

W momencie, gdy rozwija się kolejna fala pandemii koronawirusa, a inflacja rośnie 7,7% rok do roku według szacunkowych danych Głównego Urzędu Statystycznego  – wsparcie finansowe jest kluczowe dla organizacji pozarządowych. Dlatego wybór produktów Ambition podczas następnych zakupów w sklepach sieci Biedronka oznacza również wspieranie działalności Banków Żywności.

W związku z obecną sytuacją w Polsce przybyło osób żyjących poniżej granicy ubóstwa. Zgodnie z danymi GUS to już 5,2% Polaków, czyli prawie 2 mln osób. Oznacza to, że przybyło również osób potrzebujących wsparcia i wymagających pomocy w formie paczek żywnościowych.

Banki Żywności organizują pomoc dla potrzebujących odbierając żywność o bliskim terminie przydatności do spożycia z sieci handlowych. Dodatkowo w dniach 26-27 listopada 2021 r. odbyła się 25. Świąteczna Zbiórka Żywności. Jej wynik, mimo że lepszy niż w 2020 roku, jest wciąż aż o 70% niższy niż w latach przed pandemią. W ponad 2 000 sklepach w całej Polsce zebrano zaledwie 250 ton produktów żywnościowych. W związku z tym wiele osób otrzyma mniejsze paczki żywnościowe na święta, lub nie dostanie ich wcale. Wciąż jednak można wziąć udział w Świątecznej Zbiórce Żywności, która do 20 grudnia trwa online w charytatywnym sklepie zbiorkazywnosci.pl.

W takiej sytuacji każda złotówka przekazana na rzecz Banków Żywności jest bezcenna. W dalszym ciągu trwają starania, aby zapewnić osobom potrzebującym szczęśliwe święta, wolne od niemożliwych do podjęcia decyzji: z czego zrezygnować przy robieniu świątecznych zakupów, których rachunków nie opłacić, której recepty nie zrealizować. Kampanie, takie jak druga edycja akcji marki Ambition dla Banków Żywności, realizowana w sieci sklepów Biedronka, pomagają w osiągnięciu tego celu.

29 września 2025

Na Dzikim Zachodzie jedzenia się nie marnuje. Biedronka i Banki Żywności ruszają z kampanią „Dobra Torba”

Gdzieś pomiędzy półkami Biedronki, tam, gdzie klienci codziennie ruszają na szlak po zakupy, znów pojawia się sprawdzony sprzymierzeniec: Dobra Torba. W siodle tej akcji siedzą Biedronka i Federacja Polskich Banków... czytaj dalej

25 września 2025

Nierówności społeczne a dostęp do żywności

Współczesne społeczeństwa zachodnie muszą mierzyć się z paradoksami związanymi z żywnością: pogłębiające się nierówności sprawiają, że część populacji jest pozbawiona dostępu do pełnowartościowej... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności