24 lipca 2018
Banki Żywności oraz Amica przeciw marnowaniu żywności
Nieprawidłowe przechowywanie – to główny powód, dla którego około połowa z 9 milionów ton* kupowanej w Polsce żywności marnuje się i trafia do kosza. Dlatego też Amica we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności rozpoczęła kampanię „Przechowuję, nie marnuję!” Dzięki merytorycznemu wsparciu ekspertów, firma będzie mogła edukować swoich klientów na temat problemu marnowania żywności. Kampania rozpoczęła się 2 lipca i trwać będzie przez dwa miesiące.
W kampanii „Przechowuję nie marnuję” eksperci Banków Żywności dzielą się wiedzą w zakresie możliwości ograniczania strat żywności we własnych domach, między innymi dzięki właściwemu przechowywaniu produktów.
Banki Żywności, które od ponad 20 lat aktywnie działają na masową skalę, zapewniając nie tylko ciągłą pomoc żywnościową ponad 1,6 milionom osób rocznie, ale również efektywnie ratując dobrą żywność przed zmarnowaniem, wspierają Amicę swoimi ekspertyzami na temat globalnego i lokalnego problemu marnowania żywności oraz jego przyczyn i konsekwencji.
Edukatorzy Banków Żywności posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów i rozbudowanych programów kierowanych do różnorodnych grup społecznych ,na temat metod przeciwdziałania zjawisku marnowania żywności. W ciągu ostatniego roku przeprowadzili oni około 5.000 szkoleń i warsztatów.
Działania promocyjne kampanii „Przechowuję, nie marnuję” obejmują emisję billboardu sponsorskiego w najważniejszych stacjach telewizyjnych (Polsat, TVN, TVP1, TVP2 oraz Discovery). Zasięgowa kampania obecna jest także w największych internetowych portalach informacyjnych i tematycznych, m.in. w porannym programie WP Expres, w którym emitowany będzie materiał dotyczący marnowania żywności z udziałem ekspertów z Federacji Polskich Banków Żywności. Dodatkowo, zrealizowany został specjalny spot internetowy
i na platformy VOD oraz video z poradami na temat problemu marnowania jedzenia i takich sposobów przechowywania żywności, aby tego unikać. Amica zachęcać też będzie do odwiedzenia platformy www.znamysieodkuchni.pl, na której w sierpniu znajdą się informacje na temat problemu wyrzucania jedzenia i sposobów przechowywania żywności w celu jego uniknięcia.
Kampania w Internecie zostanie uzupełniona działaniami w mediach społecznościowych, m.in. współpracą z kanałem Tuba Smaku na YouTube, emisją 2-minutowego filmu „Przechowuję, nie marnuję” traktującego o problemie „z przymrużeniem oka”, ankietą i działaniami angażującymi na profilu Facebook, publikacjami blogerów oraz akcją hasztagową #przechowujeniemarnuje.
Działania PR obejmą współpracę z ekspertem Banków Żywności w zakresie tworzenia materiałów prasowych oraz artykułów w mediach ogólnopolskich na temat problemu, jakim jest marnowanie żywności.
*wg Badań Eurostat z 2006 roku, w Polsce marnowanych jest 9 mln ton żywności. Są to jedyne dostępne badania dotyczące Polski. Obecnie Banki Żywności realizują program PROM, który pozwoli dostarczyć aktualne dane, dotyczące problemu marnowania żywności na wszystkich etapach od jej powstawania i dystrybucji aż do konsumpcji w tzw. łańcuchu „od pola do stołu”.