29 października 2018

Banki Żywności z kampanią „Marnując żywność, marnujesz planetę”

16 października ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Federacji Polskich Banków Żywności. Organizacja chce poprzez nią zwrócić uwagę na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat. W ramach kampanii planowane są spoty telewizyjne i radiowe, publikacje w internecie i mediach oraz 300 citylightów i billboardów usytuowanych w największych miastach w Polsce. 

Za przygotowanie kreacji kampanii i jej realizację w TV, radio, internecie i w OOH odpowiedzialna jest agencja Advalue, która stanęła przed wyzwaniem jak w ciągu kilku sekund uwagi odbiorcy obrazowo opowiedzieć o zależności między wyrzucaną żywnością a skutkami ekologicznymi. Za dobór nośników i powierzchni na terenie całej Polski odpowiedzialna jest Clear Channel. Dzięki tej współpracy citylighty są obecne w strategicznych ciągach komunikacyjnych największych miast w Polsce.

Kampania o ekologicznych skutkach marnowania żywności jest częścią długofalowego projektu „EkoMisja Nie Marnuję” współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Bohaterką kampanii jest planeta, która występuje pod postacią zepsutej żywności, w trzech odsłonach. Jest to nawiązanie do produktów najczęściej marnowanych w naszych domach czyli pieczywa, warzyw i owoców. W kreacji użyto motywu zepsutej bułki, pomarańczy i pomidora jako planety, pokrytej pleśnią w kształcie kontynentów.

W ramach kampanii nakręcono 3 spoty telewizyjne oraz spot radiowy, w których swojego głosu użyczyła Pani Krystyna Czubówna od lat kojarzona z tematyką środowiskową. Spoty telewizyjne występują w trzech odsłonach, które stanowią jednocześnie proste wskazówki dotyczące tego w jaki sposób każdy z nas w może marnować mniej żywności, poprzez dokonywanie świadomych wyborów. Federacja Polskich Banków Żywności zachęca w kampanii by kupować tylko tyle ile zjemy, planować zakupy oraz wykorzystywać produkty w kuchni zamiast je wyrzucać. Spot kręcony w sklepie zrealizowano dzięki uprzejmości sieci Tesco.

W kampanii użyto również konkretnych danych, argumentujących przekaz, które stanowią również wartość edukacyjną. Aby wyprodukować przetworzyć i dostarczyć żywność na półki sklepowe, a następnie do naszych domów trzeba zużyć wodę, energię
i paliwo. Dlatego wyrzucanie żywności generuje straty surowców. W kampanii zastosowano obrazowe przeliczniki tych strat.

Dla przykładu co roku do produkcji wyrzucanej żywności zużywa się 250 bln ton wody. To 14 razy więcej niż mieszczą w sobie wszystkie jeziora w Polsce. Konsekwencją wyrzucania dużej ilości jedzenia jest jego gnicie na wysypiskach, a co za tym idzie uwalnianie do atmosfery znacznej ilości gazów cieplarnianych. Rocznie na świecie z powodu wyrzucania żywności do atmosfery trafia 3,3 miliarda ton gazów cieplarnianych. To prawie tyle, ile w tym samym czasie emituje cały przemysł Unii Europejskiej. To między innymi takie hasła stanowią wartość edukacyjną, wspierającą naszą kampanię – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

W ramach kampanii przewidziano również konkurs EkoSelfie w mediach społecznościowych na najlepsze zdjęcie na temat „Mój sposób na niemarnowania żywności.” Więcej na www.niemarnuje.bankizywnosci.pl .

W ramach projektu „EkoMisa Nie Marnuję” zaplanowano również szereg działań edukacyjnych, którymi objętych będzie w ciągu dwóch lat trwania projektu 200 szkół podstawowych w całej Polsce.

29 listopada 2018

„Stoliczku, nakryj się!” – Banki Żywności ruszają z nową kampanią

3 grudnia rusza kampania Federacji Polskich Banków Żywności – „Stoliczku, nakryj się!”.  Organizacja chce przez nią zwrócić uwagę, że głód w Polsce to nie bajka, a pusty talerz to codzienność wielu... czytaj dalej

18 grudnia 2018

Banki Żywności podczas Szczytu Klimatycznego

14 grudnia podczas Szczytu Klimatycznego Federacja Polskich Banków Żywności zorganizowała dla uczestników panel dyskusyjny pod tytułem „Climate change and inequality”. Organizacja zaprosiła do niego działacza... czytaj dalej

18 grudnia 2018

Banki Żywności ze wsparciem Grupy Raben i „7 metrów pod ziemią”

Grupa Raben realizując projekt społeczny #RabenExpress „Transport jest potrzebny” zaprosiła do wspólnej podróży Rafała Gęburę z „7 metrów pod ziemią”. Projekt miał na celu pokazać w formie krótkiego... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności