20 maja 2019

Dobra Torba – Biedronka w trosce o środowisko i ratowanie żywności

Od 20 maja br. Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka rozpoczyna sprzedaż limitowanej edycji toreb papierowych, z której część przychodu zostanie przekazana na wsparcie działalności Banków Żywności. Jeronimo Martins przekaże 20 gr ze sprzedaży każdej torby na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją niesprzedanej żywności ze sklepów.

Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej i troski o środowisko naturalne, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności. – komentuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności. – Otrzymane w ten sposób pieniądze to cenny zastrzyk gotówki szczególnie w przeddzień wejścia w życie Ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, która wymaga od nas rozbudowy dotychczasowej infrastruktury Banków Żywności. – dodaje prezes Borowski.

Szacunkowe dane mówią, że w Polsce rocznie marnuje się nawet 9 mln ton żywności – co umiejscawia nas w czołówce największych marnotrawców w Unii Europejskiej. Projekt ustawy zakłada, że sklepy o powierzchni większej niż 250 m2 zobowiązane będą oddać niesprzedaną żywność – pod rygorem grzywny – organizacjom pozarządowym, które zajmą się jej dystrybucją wśród potrzebujących. Według szacunków Federacji Polskich Banków Żywności, nowe przepisy umożliwią uratowanie nawet 100 tysięcy ton żywności rocznie z samych sklepów. Marnowanie żywności to problem etyczny nie tylko ze względu na kwestie niedożywienia czy ubóstwa, ale także obciążenie dla środowiska i klimatu, jakie generują wyrzucane artykuły spożywcze. Jak podaje FAO, roczna emisja gazów cieplarnianych spowodowana marnowaniem żywności to 3,3 mld CO2, czyli niemal równowartość CO2 spalanego rocznie przez cały przemysł UE.

Wspieramy działania Banków Żywności, ponieważ przeciwdziałanie marnowaniu żywności jest jednym z priorytetów sieci Biedronka w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2018 r. przekazaliśmy Bankom Żywności niemal 2 000 ton niesprzedanych, ale dobrych jakościowo produktów ze sklepów Biedronka. – mówi Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska.

Banki Żywności współpracują z sieciami handlowymi od wielu lat. Dzięki temu tylko w ubiegłym roku aż 10 000 ton niesprzedanych, ale dobrych jakościowo produktów trafiło do najbardziej potrzebujących.
Szczegóły akcji dostępne na stronie: https://www.biedronka.pl/pl/dobratorba

24 lutego 2021

Zaproszenie do składania ofert

Zaproszenie do składania ofert na przeprowadzenie: badania rocznego sprawozdania finansowego Federacji Polskich Banków Żywności (organizacja pożytku publicznego) o numerze NIP 5242102362 za 2020 i 2021 rok. Termin... czytaj dalej

9 lutego 2021

Kochajmy nieidealne. Z okazji walentynek przypominamy, że marnowanie jedzenia zaczyna się podczas zakupów

Samotne banany, krzywe buraki, nieładne marchewki – to nie są nasze pierwsze wybory w markecie. Z badań Banków Żywności wynika, że prawie 51% konsumentów nie kupuje gorzej wyglądających, małych czy... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności