EkoMisja 1. edycja – 2018-2021

Pierwsza edycja projektu „EkoMisja- nie marnuję” odbyła się w l. 2018-2021 i była finansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Partnerami projektu były firmy Amica i Lidl.

W ramach EkoMisji odbyła się kampania społeczna „Marnując żywność, marnujesz planetę”, która miała odsłonę w formie plakatów wielkoformatowych (billboardy i citylighty) oraz spotów radiowych i telewizyjnych. Przy okazji Światowego Dnia Żywności w całej Polsce odbyły się 33 eko-eventy. Zasięg zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjno-promocyjnych oraz informacyjnych to  2 156 410 osób.

Drugim elementem projektu były działania edukacyjne w szkołach podstawowych, realizowane przez edukatorów z Banków Żywności, którzy poprowadzili 384 spotkań  (Projekt Klasa) oraz przeszło 200 nauczycieli, którzy zakładali Szkolne Kluby Niemarnowania.

Nasi edukatorzy zainicjowali  projekt „Klasa”​ wśród 13 846 uczniów, w upowszechnieniu powstałych projektów uczestniczyło 33 593 uczniów, w sumie w pierwszym etapie było 47 390 odbiorców działań edukacyjnych.

Dotarliśmy do 205 szkół podstawowych w całej Polsce​, a w nich nauczyciele wraz z uczniami założyli 1 361 Szkolnych Klubów Niemarnowania​. W  1 497 lekcjach prowadzonych przez nauczycieli na podstawie stworzonych przez nas materiałach edukacyjnych (7 scenariuszy w wersji stacjonarnej i online​ oraz gry planszowej) wzięło udział 38 596 uczniów.

Materiały edukacyjne w postaci 7 scenariuszy o szerokiej tematyce ekologicznej tj.

  1. Jak można dbać o naszą planetę?
  2. Ekomisja nie marnuje, czyli kilka słów o segregacji odpadów
  3. Ekomisja nie marnuję wody
  4. Ekomisja nie marnuje energii
  5. Ekomisja nie marnuję żywności
  6. Przechowuję – nie marnuję
  7. Przewodnik po prawidłowych wyborach żywieniowych

cieszyły się dużą popularnością wśród nauczycieli i zostały pobrane przez ponad 1 tys. użytkowników z portalu LIBRUS podczas naszej kampanii promującej projekt.

Całość uzupełnia 6 rysunkowych filmów z praktycznymi wskazówkami do stosowania na co dzień przez całe rodziny oraz gra planszowa.

Partnerzy: