25 kwietnia 2025

„EkoMisja – Nie Marnuję!” – ponad 184 000 uczniów wie, jak dbać o planetę

Ponad 184 tys. uczniów z 1930 szkół podstawowych w całej Polsce wzięło udział w projekcie „EkoMisja – nie marnuję!”, realizowanym przez Lidl Polska we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Sieć startuje z nową, już 6. edycją akcji, chcąc dalej wspierać edukację dzieci w kontekście niemarnowania żywności i kształtowania dobrych nawyków. „EkoMisja – nie marnuję!”  to ogólnopolska inicjatywa edukacyjna, której celem jest budowanie świadomości ekologicznej wśród najmłodszych, promocja zdrowego stylu życia oraz przeciwdziałanie marnowaniu żywności i zasobów. 

W Polsce rocznie marnuje się prawie 5 milionów ton żywności, z czego aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych. To oznacza, że najwięcej żywności marnujemy w naszych własnych kuchniach. Na świecie natomiast, co roku marnuje się około 1,3 miliarda ton żywności, co stanowi około jednej trzeciej całej produkowanej żywności przeznaczonej do spożycia przez ludzi.  

Z myślą o edukacji najmłodszych w tym temacie Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności startuje z 6. edycją projektu „EkoMisja – nie marnuję!”. To zestaw inspirujących scenariuszy lekcji, przygotowanych przez ekspertów Federacji Polskich Banków Żywności oraz metodyków. Materiały dostosowane są do różnych grup wiekowych i pomagają nauczycielom rozbudzać w dzieciach refleksję nad kondycją naszej planety, jednocześnie wskazując praktyczne sposoby na to, jak zmieniać codzienne nawyki na bardziej zrównoważone. W tym roku projekt wzbogacony został o konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży w wieku 6–14 lat. Zadaniem uczestników jest stworzenie plakatu z hasłem promującym niemarnowanie żywności w szkołach. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – bony o wartości kilkuset złotych. 

– W Lidl Polska wierzymy, że zmiana zaczyna się od edukacji. Dzięki EkoMisji młode pokolenie nie tylko poznaje wartość zasobów i żywności, ale też uczy się, jak realnie wpływać na otaczający świat. Jesteśmy dumni, że już po raz szósty możemy współtworzyć ten projekt i inspirować tysiące uczniów do działania na rzecz naszej planety– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska. 

– Jako Banki Żywności jesteśmy bardzo zadowoleni z ogromnej frekwencji w konkursach plastycznych Ekomisji i z niezwykle wysokiego poziomu otrzymywanych prac. Cieszymy się, że tak wiele młodych osób angażuje się w tematy związane ze zdrowym odżywianiem i przeciwdziałaniem marnowaniu żywności. Edukacja najmłodszych jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ daje nadzieję na utrwalenie właściwych nawyków na przyszłość – dodaje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. 

Lidl Polska zdaje sobie sprawę z negatywnego wpływu wyrzucania jedzenia na naszą planetę, dlatego ta kwestia jest stałym i bardzo ważnym elementem odpowiedzialności biznesowej marki. Od początku istnienia, czyli od 2002 roku, Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i razem prowadzą wiele akcji charytatywnych, przyczyniając się do działań w celu zaprzestania marnowania zasobów żywnościowych. 

8 lipca 2025

Najczęstsze powody wyrzucania jedzenia w gospodarstwach domowych

Marnowanie jedzenia to problem, którego często nie dostrzegamy, dopóki nie wyrzucamy do kosza zepsutych produktów lub niezjedzonych resztek. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak wiele żywności trafia na... czytaj dalej

7 lipca 2025

Beata Ciepła odznaczona przez Prezydenta RP

Z ogromną dumą informujemy, że Beata Ciepła, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności, oraz Marek Borowski, prezes Bank Żywności w Olsztynie, zostali uhonorowani przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności