26 lutego 2024

Kampania wizerunkowa Banków Żywności

W lutym 2024 roku Banki Żywności rozpoczęły wizerunkową kampanię online, prowadzoną w internecie w mediach społecznościowych oraz z wykorzystaniem Google Ads.

Hasłem kampanii jest “Potrzebujący są bliżej niż myślisz”, a jej celem jest przybliżenie odbiorcom działalności Banków Żywności w zakresie niesienia pomocy osobom potrzebującym. Główną osią przekazu są różne twarze osób potrzebujących, które każdy może spotkać codziennie na swojej drodze, nie mając świadomości o ich trudnej sytuacji. Dodatkowym elementem wzmacniającym kampanię są autentyczne wypowiedzi osób korzystających z pomocy żywnościowej, które były zebrane do raportu “Niedożywienie i głód w Polsce” oraz dane statystyczne dotyczące ubóstwa.

Drugim elementem kampanii będzie kampania wspierająca pozyskiwanie 1,5% podatku, prowadzona przez lokalne Banki Żywności.

Za koncepcję kreatywną i obsługę kampanii odpowiada agencja Advalue.

Działania Federacji Polskich Banków Żywności w latach 2022–24 są dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.

29 września 2025

Na Dzikim Zachodzie jedzenia się nie marnuje. Biedronka i Banki Żywności ruszają z kampanią „Dobra Torba”

Gdzieś pomiędzy półkami Biedronki, tam, gdzie klienci codziennie ruszają na szlak po zakupy, znów pojawia się sprawdzony sprzymierzeniec: Dobra Torba. W siodle tej akcji siedzą Biedronka i Federacja Polskich Banków... czytaj dalej

25 września 2025

Nierówności społeczne a dostęp do żywności

Współczesne społeczeństwa zachodnie muszą mierzyć się z paradoksami związanymi z żywnością: pogłębiające się nierówności sprawiają, że część populacji jest pozbawiona dostępu do pełnowartościowej... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności