26 lutego 2024

Kampania wizerunkowa Banków Żywności

W lutym 2024 roku Banki Żywności rozpoczęły wizerunkową kampanię online, prowadzoną w internecie w mediach społecznościowych oraz z wykorzystaniem Google Ads.

Hasłem kampanii jest “Potrzebujący są bliżej niż myślisz”, a jej celem jest przybliżenie odbiorcom działalności Banków Żywności w zakresie niesienia pomocy osobom potrzebującym. Główną osią przekazu są różne twarze osób potrzebujących, które każdy może spotkać codziennie na swojej drodze, nie mając świadomości o ich trudnej sytuacji. Dodatkowym elementem wzmacniającym kampanię są autentyczne wypowiedzi osób korzystających z pomocy żywnościowej, które były zebrane do raportu “Niedożywienie i głód w Polsce” oraz dane statystyczne dotyczące ubóstwa.

Drugim elementem kampanii będzie kampania wspierająca pozyskiwanie 1,5% podatku, prowadzona przez lokalne Banki Żywności.

Za koncepcję kreatywną i obsługę kampanii odpowiada agencja Advalue.

Działania Federacji Polskich Banków Żywności w latach 2022–24 są dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.

17 czerwca 2025

Ile żywności marnują europejscy obywatele?

Unia Europejska (UE) stoi przed poważnym wyzwaniem związanym z marnowaniem żywności, jak wynika z raportu Eurostatu. W 2022 roku każdy mieszkaniec UE wyrzucił średnio 132 kg żywności, co łącznie dało 59,2 mln... czytaj dalej

13 czerwca 2025

Nowy skład zarządu Federacji Polskich Banków Żywności

W dniu 13 czerwca, podczas walnego zebrania Federacji Polskich Banków Żywności, został wyłoniony nowy skład zarządu. Decyzją zgromadzonych przedstawicieli Banków Żywności w kolejnej kadencji w skład zarządu... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności