26 lutego 2024

Kampania wizerunkowa Banków Żywności

W lutym 2024 roku Banki Żywności rozpoczęły wizerunkową kampanię online, prowadzoną w internecie w mediach społecznościowych oraz z wykorzystaniem Google Ads.

Hasłem kampanii jest “Potrzebujący są bliżej niż myślisz”, a jej celem jest przybliżenie odbiorcom działalności Banków Żywności w zakresie niesienia pomocy osobom potrzebującym. Główną osią przekazu są różne twarze osób potrzebujących, które każdy może spotkać codziennie na swojej drodze, nie mając świadomości o ich trudnej sytuacji. Dodatkowym elementem wzmacniającym kampanię są autentyczne wypowiedzi osób korzystających z pomocy żywnościowej, które były zebrane do raportu “Niedożywienie i głód w Polsce” oraz dane statystyczne dotyczące ubóstwa.

Drugim elementem kampanii będzie kampania wspierająca pozyskiwanie 1,5% podatku, prowadzona przez lokalne Banki Żywności.

Za koncepcję kreatywną i obsługę kampanii odpowiada agencja Advalue.

Działania Federacji Polskich Banków Żywności w latach 2022–24 są dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy.

8 lipca 2025

Najczęstsze powody wyrzucania jedzenia w gospodarstwach domowych

Marnowanie jedzenia to problem, którego często nie dostrzegamy, dopóki nie wyrzucamy do kosza zepsutych produktów lub niezjedzonych resztek. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak wiele żywności trafia na... czytaj dalej

7 lipca 2025

Beata Ciepła odznaczona przez Prezydenta RP

Z ogromną dumą informujemy, że Beata Ciepła, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności, oraz Marek Borowski, prezes Bank Żywności w Olsztynie, zostali uhonorowani przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności