28 kwietnia 2018

Metallica wspiera Banki Żywności w Polsce

W dniu koncertu 28 kwietnia w Krakowie Metallica wsparła Federację Polskich Banków Żywności – organizację, która ratuje dobre jedzenie przed zmarnowaniem i zapewnia pomoc żywnościową potrzebującym w całej Polsce. Muzycy przekazali czek na kwotę 80 000 zł i rozmawiali z przedstawicielami o działalności organizacji.

Metallica to zespół, który podejmuje wiele działań wspierających organizacje charytatywne. Już od kilku lat ogromnym zaufaniem obdarza Banki Żywności w Stanach Zjednoczonych, z szacunkiem odnosząc się do misji i pracy tych organizacji.

Znajomość działań i poparcie dla Banków Żywności istniejących w Polsce już ponad 20 lat nie jest jeszcze tak rozbudowane jak w USA, gdzie społeczeństwo rozumie wagę problemu marnowania żywności w kontekście walki z głodem. W Polsce w ubóstwie żyje 5 mln osób, z czego 2 mln w ubóstwie skrajnym, jednocześnie do kosza wyrzucanych jest rocznie 9 milionów ton żywności, czyli 18 miliardów posiłków. To paradoks niedożywienia.

Korzystając z planowanej wizyty Metalliki w Polsce, Federacja Polskich Banków Żywności, zwróciła się do zespołu z zapytaniem o możliwość wsparcia.

– Zaskoczyło nas to, że na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Oferowana pomoc wykroczyła znacznie poza naszą prośbę. Muzycy zdecydowali się przekazać nam pieniądze. Budująca dla nas jest każda pomoc, niemniej wsparcie Metalliki, zespołu znanego na całym świecie, to dla nas fenomen – podkreśla Magdalena Bryksa Szymańczak, Specjalista ds. PR, Federacja Polskich Banków Żywności.

Banki Żywności są jedyną organizacją w Polsce, które na masową skalę ratują dobrą żywność i przekazują ją potrzebującym. Przeprowadzają także średnio, w ciągu roku, 5.000 warsztatów edukacyjnych, podczas których zachęcają dzieci i dorosłych do przeciwdziałania marnowaniu żywności we własnych domach.

– Jesteśmy wspólnotą 31 lokalnych Banków w Polsce, prowadzonych przez fantastycznych ludzi z poczuciem misji, dzięki którym ratujemy średnio rocznie 80 tysięcy ton jedzenia, docierając z pomocą do ponad 1,6 mln osób. Jesteśmy bardzo wdzięczni Metallice za ich wsparcie. Dzięki niemu będziemy mogli jeszcze bardziej rozwinąć potencjał Banków Żywności, w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności i  niedożywieniu – podkreśla Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

W ramach podziękowania, Federacja Polskich Banków Żywności przygotowała i przekazała muzykom personalizowane fartuchy w rockowym stylu, opatrzone hasłem, zachęcającym do wspierania idei niemarnowania żywności „be the master of zerowaste food”.

16 października 2025

Dwóch na trzech Polaków przyznaje się do marnowania jedzenia – raport Banków Żywności

Już 63% Polaków potwierdza, że zdarza im się marnować żywność. Jedzenie, które każdego roku marnuje się w Polsce mogłoby wyżywić średniej wielkości miasto przez cały rok. Najczęściej do kosza trafia... czytaj dalej

29 września 2025

Na Dzikim Zachodzie jedzenia się nie marnuje. Biedronka i Banki Żywności ruszają z kampanią „Dobra Torba”

Gdzieś pomiędzy półkami Biedronki, tam, gdzie klienci codziennie ruszają na szlak po zakupy, znów pojawia się sprawdzony sprzymierzeniec: Dobra Torba. W siodle tej akcji siedzą Biedronka i Federacja Polskich Banków... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności