28 listopada 2023

Peak Giving – Amazon wspiera Banki Żywności

Trwa globalna kampania Peak Giving, w ramach której Amazon dostarcza posiłki osobom dotkniętym kryzysem głodu. Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności do najbardziej potrzebujących trafi żywność, z której przygotować można około milion posiłków. W akcję angażują się także pracownicy Amazon, którzy przygotowują paczki z prezentami i pomagają w ich dystrybucji. 

Peak Giving to jeden z wielu przykładów akcji pomocowych realizowanych przez Amazon, dzięki którym firma aktywnie wspiera potrzebujących i walczy ze zjawiskiem głodu. – W Amazon pomagamy przez cały rok, angażując się w dziesiątki akcji, ale okres świąteczny jest dla nas szczególnie istotny. Dlatego z radością po raz kolejny realizujemy naszą globalną kampanię Peak Giving i dzielimy się dobrem z innymi – mówi Barbara Krystosiak, menadżerka ds. projektów społecznych Amazon w Europie Środkowo-Wschodniej. – Oprócz przekazania środków finansowych zachęcamy naszych pracowników, aby również angażowali się w działania pomocowe. Liczba wolontariuszy, którzy co roku dołączają do naszej inicjatywy, udowadnia, jak wiele osób chce tworzyć lepsze święta dla tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami. Cieszymy się, że nasza aktywność ma realny wpływ na życie innych oraz inspiruje do pomocydodaje Barbara Krystosiak. 

We współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności wolontariusze Amazon przygotowują paczki żywnościowe i pomagają w ich dystrybucji, a także wesprą organizację spotkań wigilijnych dla podopiecznych organizacji. Poprzez wsparcie finansowe przekazane przez Amazon, Banki będą mogły uratować przed zmarnowaniem żywność, która posłuży osobom potrzebującym do przygotowania ok. 1 000 000 posiłków. Realna skala pomocy będzie znana po zakończeniu akcji. 

W ubiegłym roku z bezpłatnej pomocy żywnościowej od Banków Żywności skorzystało prawie 1,5 miliona osób, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. W Polsce około 1,6 miliona osób żyje poniżej progu ubóstwa, czyli za mniej niż 23 zł dziennie. To im staramy się pomóc i to dla nich ratujemy żywność przed zmarnowaniemmówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.  

26 lutego 2024

Kampania wizerunkowa Banków Żywności

W lutym 2024 roku Banki Żywności rozpoczęły wizerunkową kampanię online, prowadzoną w internecie w mediach społecznościowych oraz z wykorzystaniem Google Ads. Hasłem kampanii jest “Potrzebujący są bliżej niż... czytaj dalej

25 stycznia 2024

Banki Żywności niedługo rozpoczną realizację programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 Podprogram 2023

Banki Żywności biorące udział w programie Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 Podprogram 2023 prowadzą cykl szkoleń z zakresu obsługi programu i jego wymogów. Kolejne takie szkolenie odbyło się... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności