12 stycznia 2018

Projekt Federacji Polskich Banków Żywności nagrodzony

12 stycznia na Stadionie Narodowym odbyła się gala wręczenia nagród w ramach konkursu fotograficznego Selfie+. Projekt „Zupa Disco”, za którego realizację w Polsce odpowiadała Federacja Polskich Banków Żywności, otrzymał II nagrodę w kategorii „Twój projekt w jednym ujęciu”. Nagrodę odebrała Maria Kowalewska, dyrektorka ds. edukacji. Zupa Disco to akcja, która powstała w ramach międzynarodowego projektu Effect i polegała na wspólnym gotowaniu z produktów najczęściej marnowanych.

Celem projektu Effect jest edukacja osób dorosłych na temat skutecznych sposobów ograniczania marnotrawstwa żywności. Poprzez nowoczesne metody nauki takie jak edutainment, planszowa gra rodzinna, kanał kulinarny, staramy się przekonywać do idei niemarnowania jedzenia. O samej idei i organizowanych akcjach można dowiedzieć się więcej ze stron foodwasteeffect.eu/pl/home oraz www.niemarnuje.pl

Konkurs selfie+ jest zwieńczeniem całorocznych działań beneficjentów nad upowszechnianiem rezultatów swojej pracy na platformie. Platforma działa od 2015 roku, a została stworzona przez sektor Erasmus+ Edukacja szkolna. Formuła konkursu umożliwia za pomocą zdjęć najskuteczniejsze przedstawienie efektów swoich działań. Konkurs by przeprowadzony w dniach 24 kwietnia – 30 września 2017, a laureatów wyłonili eksperci. FRSE z zespołu programu Erasmus+, programu POWER, Polsko – Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży oraz Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży.

16 października 2025

Dwóch na trzech Polaków przyznaje się do marnowania jedzenia – raport Banków Żywności

Już 63% Polaków potwierdza, że zdarza im się marnować żywność. Jedzenie, które każdego roku marnuje się w Polsce mogłoby wyżywić średniej wielkości miasto przez cały rok. Najczęściej do kosza trafia... czytaj dalej

29 września 2025

Na Dzikim Zachodzie jedzenia się nie marnuje. Biedronka i Banki Żywności ruszają z kampanią „Dobra Torba”

Gdzieś pomiędzy półkami Biedronki, tam, gdzie klienci codziennie ruszają na szlak po zakupy, znów pojawia się sprawdzony sprzymierzeniec: Dobra Torba. W siodle tej akcji siedzą Biedronka i Federacja Polskich Banków... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności