KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT „ROLA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W ZAPOBIEGANIU MARNOWANIU ŻYWNOŚCI” >>>
KLIKNIJ I POBIERZ PREZENTACJE Z KONFERENCJI „SAMORZĄDY NIE MARNUJĄ” Z DN. 8 LISTOPADA 2022 R. >>>
KLIKNIJ I POBIERZ ANALIZĘ PRAWNĄ ROLI SAMORZĄDU W PRZECIWDZIAŁANIU MARNOWANIU ŻYWNOŚCI >>>
Banki Żywności już od 25 lat zajmują się ratowaniem żywności przed zmarnowaniem i przekazywaniem jej podmiotom wspierającym osoby potrzebujące.
Nowy projekt Federacji Polskich Banków Żywności, realizowany od 2 maja 2022 r. do 31 października 2023 r., ma na celu zwiększenie wiedzy samorządów o działaniach w zakresie ograniczenia marnowania żywności oraz wpływu organizacji pozarządowych na tworzenie dokumentów strategicznych na szczeblu lokalnym. Poprzez naszą inicjatywę chcemy wesprzeć podmioty społeczne oraz jednostki samorządowe i zaprezentować im konkretne strategie, upowszechniając tym samym dobre praktyki, sprawdzone w obszarze przeciwdziałania marnotrawstwu żywności.
W ramach projektu #Samorządy Nie Marnują zostaną przeprowadzone między innymi:
- badanie społeczne gmin miejskich oraz powiatów grodzkich,
- dwie konferencje online dla przedstawicieli samorządów,
- kampania skierowana do wszystkich samorządów w Polsce, która będzie dotyczyła zwiększenia roli samorządów w procesach ograniczających marnowanie żywności,
- prace nad projektami programów ograniczania strat żywności we współpracy z przedstawicielami samorządów,
- lokalne kampanie edukacyjne Dwa Tygodnie Niemarnowania zrealizowane w 4 miastach w 2023 roku
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach rządowego programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021 – 2030.
- Dofinansowanie – 270 000 zł
- Całkowita wartość – 271 116 zł
PATRONI: