31 marca 2025
Żywność dla potrzebujących – Banki Żywności zapraszają na Wielkanocną Zbiórkę Żywności
W dniach 4 i 5 kwietnia Banki Żywności organizują kolejną Wielkanocną Zbiórkę Żywności na rzecz osób potrzebujących. Polacy będą mogli pomóc w ponad 1 300 sklepach w Polsce, a także poprzez charytatywny sklep online. Partnerem tegorocznej akcji jest marka Pudliszki, należąca do Kraft Heinz Polska.
W 2023 r., według danych Poverty Watch, ok. 2,5 mln Polaków żyło w skrajnym ubóstwie, w tym 522 tys. dzieci i 430 tys. seniorów. Darowizny z Wielkanocnej Zbiórki Żywności trafią do rodzin wielodzietnych, seniorów, osób bezrobotnych, w kryzysie bezdomności, z niepełnosprawnościami, wychodzących z nałogów i wielu innych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
– Dzielenie się jedzeniem to piękny gest empatii i wsparcia dla tych, którzy tego potrzebują – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. – Dzięki hojności darczyńców oraz współpracy z organizacjami pomocowymi możemy skutecznie docierać do osób w najtrudniejszej sytuacji i zapewnić im niezbędne wsparcie. Każdy przekazany produkt to realna pomoc i dowód na to, że razem możemy przeciwdziałać niedożywieniu i wykluczeniu społecznemu.
Do wsparcia akcji będą zachęcać wolontariusze, a darowizny będzie można przekazać do specjalnie oznaczonych koszy ustawionych za linią kas. Podczas zbiórki żywności najcenniejszymi produktami są te z długim terminem przydatności: mąka, makaron, ryż, kasza, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, a także słodycze. Pełna lista sklepów, biorących udział w akcji, znajduje się na stronie internetowej: https://zbiorkazywnosci.pl/zbiorka-w-sklepach.
W tym roku Partnerem Głównym Wielkanocnej Zbiórki Żywności została marka Pudliszki, należąca do Kraft Heinz Polska, która przekazała darowiznę o wartości 500 000 posiłków. Współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności to kontynuacja zaangażowania producenta na rzecz walki z ubóstwem,
– Jako lider branży spożywczej czujemy, że naszym obowiązkiem jest niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują i angażujemy się w działania charytatywne od lat, zarówno lokalnie, jak i poza granicami naszego kraju. W ramach naszych globalnych struktur zobowiązaliśmy się do końca tego roku dostarczyć 1,5 miliarda posiłków dla potrzebujących – mówi Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz Polska – W Polsce dodatkowo nawiązaliśmy współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności. Wspieramy ich i jestem dumny, że tym samym przyczyniamy się do realizacji ich misji. Chcemy, aby nadchodząca Wielkanoc była weselsza dla wszystkich
Poza udziałem w zbiórce stacjonarnej, drugą metodą wsparcia Wielkanocnej Zbiórki Żywności jest odwiedzenie charytatywnego sklepu online: www.zbiorkazywnosci.pl. Za zebrane w ten sposób pieniądze Banki Żywności kupią i przekażą żywność dla osób potrzebujących.