4 września 2018

Ruszyła akcja edukacyjna „Kulinarnie Mocni”

Rozpoczęła się 4. edycja projektu „Kulinarni Mocni” – akcji CSR właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Celem programu jest szerzenie wśród Polaków wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu.

Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpocznie się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Edukatorami z pasją do zdrowego gotowania są dietetycy, kucharze, nauczyciele oraz pracownicy społeczni z całej Polski. Wiedzę zdobytą na szkoleniu przekażą oni dalej w swoich miastach, w ramach programu realizowanego przez Banki Żywności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu odbędzie się 300 warsztatów dla ponad 4500 osób w całej Polsce.

Z pasją i szacunkiem do żywności

Organizatorzy Kulinarnie Mocnych chcą pokazać, że z prostych składników i przypraw można wyczarować smaczne i zdrowe dania oraz, że gotowanie to świetna zabawa i doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu.

– Zdrowe jedzenie niepotrzebnie kojarzy się dzisiaj z listą obco brzmiących i trudno dostępnych składników. Nie musi tak być. W gotowaniu ważne jest poznanie prostych trików, kreatywność i dobre przyprawy – takie podejście pozwala na szybkie i łatwe przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Dodatkowo zapominamy czasem, że gotowanie to doskonały sposób na budowanie i wzmacnianie relacji. Warsztaty dają możliwość poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu – tłumaczy ideę inicjatywy Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

– Podczas warsztatów edukatorzy Banków Żywności uczą, jak w nieoczywisty sposób wykorzystać zwykłe produkty, przygotowując smaczne i pełnowartościowe posiłki niezależnie od wysokości domowego budżetu. Podejmują też ważny temat niemarnowania jedzenia, pokazując jak mądrze gospodarować żywnością – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Niestandardowe połączenie biznesu i NGO

Projekt jest ciekawym przykładem współpracy firmy z organizacją pozarządową. Kulinarnie Mocni to wspólny projekt McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. W inicjatywę od początku zaangażowani są edukatorzy z Banków Żywności i wolontariusze – pracownicy McCormick.

W dotychczasowych trzech edycjach projektu, w których zorganizowano ponad 1200 warsztatów wzięło już udział prawie 18 000 osób.

Więcej o programie: www.bankizywnosci.pl/kulinarnie-mocni/ i www.kulinarniemocni.pl

 

9 grudnia 2025

Materiały do pobrania – odkrywaj, baw się i ucz z Ekomisją!

Chcesz wprowadzić więcej świadomości o niemarnowaniu żywności do codziennych zabaw? A może szukasz atrakcyjnych i angażujących materiałów dla dzieci? Właśnie po to powstała nasza baza darmowych zasobów... czytaj dalej

5 grudnia 2025

371 ton żywności w Świątecznej Zbiórce Żywności

Banki Żywności zebrały ponad 371 ton żywności w 29. Świątecznej Zbiórce Żywności! Pomoc trafi organizacji i instytucji społecznych: jadłodajni, świetlic środowiskowych, noclegowni i domów dla bezdomnych,... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności

Ustawienia dostępności