29 października 2017

Budowa współpracy z sieciami handlowymi w Europie Środkowej

Nowy projekt z Funduszu Wyszehradzkiego

“Bank pomysłów związanych z przeciwdziałaniem marnowania żywności – jak zwiększyć efektywność współpracy z sieciami handlowymi?” to projekt realizowany przez Banki Żywności z Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Ma on na celu poprawę procesu odbioru żywności zagrożonej zmarnowaniem z sieci supermarketów i dostarczania jej do ludzi w potrzebie we współpracy z organizacjami pomocowymi.

W projekcie zaplanowano trzy wizyty studyjne, w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech, podczas których Banki Żywności z 4 krajów będą wymieniali się doświadczeniami i rozwiązaniami w obszarze budowania i wspierania sieci organizacji pomocowych, współpracy z sieciami handlowymi i bardziej efektywnej koordynacji procesu ratowania i przekazywania żywności potrzebującym. Powstanie też e-publikacja opisująca dobre praktyki w tym zakresie oraz grupa ekspercka działająca na rzecz budowania współpracy z sieciami handlowymi.

Projekt realizowany jest przez 4 partnerów z Europy Środkowej, Federację Polskich Banków Żywności z Polski, Węgierski Bank Żywności (Magyar Élelmiszerbank Egyesület), Czeską Federację Banków Żywności (Česká federace potravinových bank), Słowacki Bank Żywności (Potravinova Banka Slovenska), dofinansowany przez Fundusz Wyszehradzki.

Więcej informacji na temat funduszu:

www.visegradfund.org

linki do stron organizacji partnerskich:

Magyar Élelmiszerbank Egyesület: www.elelmiszerbank.hu

Česká federace potravinových bank: www.potravinovabanka.cz

Potravinova Banka Slovenska http://www.pbs.sk/09

29 września 2020

Marnowanie 1/3 nie ma sensu! Czyli co wspólnego mają Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia i przepis na pyszną tartę galette?

Dziś, po raz pierwszy w historii obchodzimy ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia! To jedno z działań podjętych przez organizację w celu zwiększenia świadomości klimatycznych konsekwencji... czytaj dalej

8 września 2020

⅓ jedzenia się marnuje. Uratuj ją! Too Good To Go wraz z partnerami startuje z edukacyjną kampanią przeciwdziałającą marnowaniu jedzenia i zmianom klimatycznym

To nie przypadek, że na tej kreacji ⅓ jest wydarta. Na przykładzie tego plakatu chcemy pokazać, jak to wygląda w praktyce. Aż 1/3 całej wyprodukowanej na świecie idealnie świeżej i pysznej żywności nigdy nie... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności