4 września 2018

Ruszyła akcja edukacyjna „Kulinarnie Mocni”

Rozpoczęła się 4. edycja projektu „Kulinarni Mocni” – akcji CSR właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Celem programu jest szerzenie wśród Polaków wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu.

Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpocznie się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Edukatorami z pasją do zdrowego gotowania są dietetycy, kucharze, nauczyciele oraz pracownicy społeczni z całej Polski. Wiedzę zdobytą na szkoleniu przekażą oni dalej w swoich miastach, w ramach programu realizowanego przez Banki Żywności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu odbędzie się 300 warsztatów dla ponad 4500 osób w całej Polsce.

Z pasją i szacunkiem do żywności

Organizatorzy Kulinarnie Mocnych chcą pokazać, że z prostych składników i przypraw można wyczarować smaczne i zdrowe dania oraz, że gotowanie to świetna zabawa i doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu.

– Zdrowe jedzenie niepotrzebnie kojarzy się dzisiaj z listą obco brzmiących i trudno dostępnych składników. Nie musi tak być. W gotowaniu ważne jest poznanie prostych trików, kreatywność i dobre przyprawy – takie podejście pozwala na szybkie i łatwe przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Dodatkowo zapominamy czasem, że gotowanie to doskonały sposób na budowanie i wzmacnianie relacji. Warsztaty dają możliwość poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu – tłumaczy ideę inicjatywy Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

– Podczas warsztatów edukatorzy Banków Żywności uczą, jak w nieoczywisty sposób wykorzystać zwykłe produkty, przygotowując smaczne i pełnowartościowe posiłki niezależnie od wysokości domowego budżetu. Podejmują też ważny temat niemarnowania jedzenia, pokazując jak mądrze gospodarować żywnością – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Niestandardowe połączenie biznesu i NGO

Projekt jest ciekawym przykładem współpracy firmy z organizacją pozarządową. Kulinarnie Mocni to wspólny projekt McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. W inicjatywę od początku zaangażowani są edukatorzy z Banków Żywności i wolontariusze – pracownicy McCormick.

W dotychczasowych trzech edycjach projektu, w których zorganizowano ponad 1200 warsztatów wzięło już udział prawie 18 000 osób.

Więcej o programie: www.bankizywnosci.pl/kulinarnie-mocni/ i www.kulinarniemocni.pl

 

27 czerwca 2024

Żywność dla potrzebujących. Banki Żywności rozpoczynają dystrybucję w ramach Funduszy Europejskich Na Pomoc Żywnościową

Na terenie całej Polski rusza największy program wsparcia żywnościowego dla osób potrzebujących: Fundusze Europejskie Na Pomoc Żywnościową 2021-2027, który jest kontynuacją Programu Operacyjnego Pomoc... czytaj dalej

25 czerwca 2024

Wzmocnienie sieci Banków Żywności – rusza nowych projekt w ramach PROO

Działania Banków Żywności, realizowane w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich (PROO) mają odpowiedzieć na najważniejsze problemy związane z wypełnianiem misji niesienia pomocy żywnościowej. Należą... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności