4 września 2018

Ruszyła akcja edukacyjna “Kulinarnie Mocni”

Rozpoczęła się 4. edycja projektu “Kulinarni Mocni” – akcji CSR właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Celem programu jest szerzenie wśród Polaków wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu.

Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpocznie się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Edukatorami z pasją do zdrowego gotowania są dietetycy, kucharze, nauczyciele oraz pracownicy społeczni z całej Polski. Wiedzę zdobytą na szkoleniu przekażą oni dalej w swoich miastach, w ramach programu realizowanego przez Banki Żywności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu odbędzie się 300 warsztatów dla ponad 4500 osób w całej Polsce.

Z pasją i szacunkiem do żywności

Organizatorzy Kulinarnie Mocnych chcą pokazać, że z prostych składników i przypraw można wyczarować smaczne i zdrowe dania oraz, że gotowanie to świetna zabawa i doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu.

– Zdrowe jedzenie niepotrzebnie kojarzy się dzisiaj z listą obco brzmiących i trudno dostępnych składników. Nie musi tak być. W gotowaniu ważne jest poznanie prostych trików, kreatywność i dobre przyprawy – takie podejście pozwala na szybkie i łatwe przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Dodatkowo zapominamy czasem, że gotowanie to doskonały sposób na budowanie i wzmacnianie relacji. Warsztaty dają możliwość poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu – tłumaczy ideę inicjatywy Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

– Podczas warsztatów edukatorzy Banków Żywności uczą, jak w nieoczywisty sposób wykorzystać zwykłe produkty, przygotowując smaczne i pełnowartościowe posiłki niezależnie od wysokości domowego budżetu. Podejmują też ważny temat niemarnowania jedzenia, pokazując jak mądrze gospodarować żywnością – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Niestandardowe połączenie biznesu i NGO

Projekt jest ciekawym przykładem współpracy firmy z organizacją pozarządową. Kulinarnie Mocni to wspólny projekt McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. W inicjatywę od początku zaangażowani są edukatorzy z Banków Żywności i wolontariusze – pracownicy McCormick.

W dotychczasowych trzech edycjach projektu, w których zorganizowano ponad 1200 warsztatów wzięło już udział prawie 18 000 osób.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl.

 

22 sierpnia 2019

Nadchodzi ogromna zmiana. Banki Żywności przygotowują się do wejścia Ustawy w życie

Lada dzień nowe prawo nakładające na sklepy wielkopowierzchniowe obowiązek przekazywania niesprzedanej, ale dobrej jakościowo żywności organizacjom charytatywnym wejdzie w życie. Co zmieni Ustawa? Marnowanie... czytaj dalej

19 sierpnia 2019

Sklepy będą oddawać żywność – Ustawa podpisana przez Prezydenta

14 sierpnia Prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Nowe prawo wejdzie w życie już lada dzień. Co zmieni Ustawa? W Polsce co roku wyrzucamy ok. 9 mln ton żywności. Wejście w... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności