4 września 2018

Ruszyła akcja edukacyjna “Kulinarnie Mocni”

Rozpoczęła się 4. edycja projektu “Kulinarni Mocni” – akcji CSR właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Celem programu jest szerzenie wśród Polaków wiedzy o zdrowym i kreatywnym gotowaniu.

Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpocznie się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Edukatorami z pasją do zdrowego gotowania są dietetycy, kucharze, nauczyciele oraz pracownicy społeczni z całej Polski. Wiedzę zdobytą na szkoleniu przekażą oni dalej w swoich miastach, w ramach programu realizowanego przez Banki Żywności. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu odbędzie się 300 warsztatów dla ponad 4500 osób w całej Polsce.

Z pasją i szacunkiem do żywności

Organizatorzy Kulinarnie Mocnych chcą pokazać, że z prostych składników i przypraw można wyczarować smaczne i zdrowe dania oraz, że gotowanie to świetna zabawa i doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu.

– Zdrowe jedzenie niepotrzebnie kojarzy się dzisiaj z listą obco brzmiących i trudno dostępnych składników. Nie musi tak być. W gotowaniu ważne jest poznanie prostych trików, kreatywność i dobre przyprawy – takie podejście pozwala na szybkie i łatwe przygotowanie w pełni zbilansowanych posiłków. Dodatkowo zapominamy czasem, że gotowanie to doskonały sposób na budowanie i wzmacnianie relacji. Warsztaty dają możliwość poznania nowych ludzi i miłego spędzenia czasu – tłumaczy ideę inicjatywy Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

– Podczas warsztatów edukatorzy Banków Żywności uczą, jak w nieoczywisty sposób wykorzystać zwykłe produkty, przygotowując smaczne i pełnowartościowe posiłki niezależnie od wysokości domowego budżetu. Podejmują też ważny temat niemarnowania jedzenia, pokazując jak mądrze gospodarować żywnością – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Niestandardowe połączenie biznesu i NGO

Projekt jest ciekawym przykładem współpracy firmy z organizacją pozarządową. Kulinarnie Mocni to wspólny projekt McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności. W inicjatywę od początku zaangażowani są edukatorzy z Banków Żywności i wolontariusze – pracownicy McCormick.

W dotychczasowych trzech edycjach projektu, w których zorganizowano ponad 1200 warsztatów wzięło już udział prawie 18 000 osób.

Więcej informacji o akcji: www.kulinarniemocni.pl.

 

15 listopada 2018

W trosce o żywność – współpraca Banków Żywności z Polski, Czech, Słowacji i Węgier z sieciami handlowymi

„W trosce o żywność” to tytuł publikacji, która jest jednym z efektów projektu prowadzonego w latach 2017-2018 „Bank pomysłów, jak współpracować z sieciami handlowymi bardziej efektywnie” finansowanego z... czytaj dalej

13 listopada 2018

Pomóż uratować święta wielu ludzi! Banki Żywności zapowiadają Świąteczną Zbiórkę Żywności

Federacja Polskich Banków Żywności od ponad 20 lat ratuje święta setek tysięcy osób w Polsce, organizując Świąteczną Zbiórkę Żywności. W tym roku Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się 30 listopada i... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności